מטעם “החממה ליזמות חינוכית” שהפעילה מועצה איזורית גזר, בראשות רותם ידלין, בה גם אנחנו משתתפים כמובן, נתבקשנו להכין תיבה שתייצג את המקום שלנו. בשיעורי הנגרות הילדים עמלו קשה – לנסר, לשייף, לפסל, להבריג ולהדביק, וכך יצרנו קלפי משלנו.
הצבנו מגש ועליו פתקים רבים ממערכת הבחירות הראשונה של 2019 (שהצלחנו להציל מזריקה לפח), והילדים לקחו פתקים וכתבו על גבם מה היו רוצים לראות בבתי הספר שלהם.
חלקם הציעו שיעורים חדשים, כגון, תפירה, סריגה, וטרינריה, עיצוב אופנה, תכנות, בניית משחקי מחשב ועוד.
חלקם הציעו דברים הקשורים לאווירה הכללית בבית הספר, כגון פינת משחקי ספורט פתוחה לשימוש חופשי, כלבייה, רדיו בית ספרי וכו’.
חלקם הציעו דברים הקשורים לזכויותיהם ומקומם בבית הספר, כגון, שיוויון בין מורים לתלמידים בדברים המותרים והאסורים, הפסקות ארוכות יותר או בתדירות גבוהה יותר, שיתופם בתכניות כגון בחירת טיולים ועוד.
הילדים שלשלו את פתקיהם הרבים לקלפי אשר הוצג בהמשך אל מול רותם ידלין (ראש המועצה המכהנת), יעקב הכט (מייסד בית הספר הדמוקרטי הראשון בישראל, מקים המכון לחינוך דמוקרטי וראש ארגון ‘ערי חינוך‘), שלי קרן (רכזת החינוך המועצתית) וכ-60 אנשי חינוך ושוחרי חינוך מהמועצה (ביניהם מורים, רכזים, רכזים חברתיים, מנהלי בתי ספר, הורים ועוד).
פתקי הבחירות של הילדים הועברו לרכזת החינוך המועצתית, בתקווה להשמיע את קולם ואולי אף ליישם חלק מרעיונותיהם.
וגם כמובן, הבטחנו לילדים סלפי של ראש המועצה עם הקלפי שבנו, והצלחנו.