
טיפים בחינוך
עבודות אמנות עם ילדים
“אוף! לא ככה רציתי את זה! אני רוצה חדש!” זה משפט שלא ממש נעים לשמוע כשהילדים שלנו מציירים תמונה ומקמטים, או במקרה של בד הקנווס – זורקים לפח. פתרון טוב לכך הוא לתת להם לתכנן את מה שהם הולכים לצייר.
סידורי ישיבה
רוב הכיתות היום מסודרות ב”טורים”. כשאני נכנסת לכיתה, הסידור הזה אינו נעים לי. האם הוא נעים לכם? איזו אסוציאציה הוא עושה לכם? הידעתם שכששאלו אנשים איזה מוסד הם מכירים שהכי מזכיר להם בתי סוהר, רוב האנשים ענו שהמוסד הדומה ביותר
לספר את האמת (יום השואה ואמיתות אחרות)?
אל לנו לשכוח שילדים הם חכמים – הם מבינים וסופגים הרבה יותר משאנחנו חושבים. קלישאתי, אך עם זאת נכון. מעבר לחוכמתם וקליטתם החושית המפותחת פי כמה משלנו (ילדים יודעים לאבחן רגשות באופן טוב יותר, רגישים לניואנסים ופנויים יותר לקליטת מסרים
דוגמא אישית – פחדים
כמו שהסברנו אתמול בנושא האוכל, גם כאן הכל עניין של תרבות וחינוך. ילדים ילמדו לפחד מהדברים שאנחנו מלמדים אותם שיש לפחד מהם. כשילד נולד, הדאגה המהותית ביותר עבורו היא היכן הוריו והאם יש מי שיספק את צרכיו. ככל שילדים גדלים,
דוגמא אישית – תזונה, אבל לא רק
יש להבין שמרבית ההתנהגויות האנושיות הן תלויות תרבות, הרבה יותר מאשר אופי או תכונות גנטיות. כך יש איזורים בעולם המתנהלים בקצב מהיר וצבע (כמו הונג-קונג) ומקומות בהם אנשים פועלים ברוגע ואטיות (כמו אירלנד). כולם אנשים, אך גישתם לחיים היא שונה.
שיתוף פעיל
הילדים שלכם מזלזלים? מתווכחים על סידור ומטלות הבית? לא משתפים פעולה עם פעילויות? שתפו אותם בהחלטות! מיצאו את מסגרת הגבולות שבתוכה ניתן לשחק, למשל, מטלות הבית להיום: קיפול כביסה, שטיפת כלים, סידור ארון. תנו לילדים לבחור באחת מהמטלות (תמיד עדיף