
הורים מספרים
מכירים את זה שאתם פוגשים איש מקצוע ומבינים שמדובר במקצוען מהשורה הראשונה? במישהו כמה רמות מעל כולם? בליגה אחרת? בין אם זה הרופא הכי הכי? השיפוצניק הישר והפדנט? המוסכניק הזה שאתם סומכים עליו בעיניים עצומות? זה קורה לעתים רחוקות אבל לעתים יש מזל..
מאז שהכרתי את ליאור גורן-שחר ו'עולם ומלואו', בית החינוך שלה, הבנתי שיש גם ליגה אחרת בכל הקשור לחינוך. בתור הורה לשלושה בנים אני כבר למוד ניסיון עם צהרונים רבים מספור. מכיר היטב את השגרה, הארוחות, דפי הצביעה, המדבקות, הסמיילי, הפעלת החיות, הטלוויזיה, הסטטיק והבן-אל.
אבל בשנה האחרונה גילינו שאפשר לעשות דברים אחרת. זה לא עניין של איך ומה (איך למלא את הזמן ומה לעשות עם הילדים) אלא שאלה של מהות. למה הילדים נמצאים במסגרת צהריים? למה אני איתם? מה הם באמת רוצים ממני? מה הם באמת צריכים? אני לא איש חינוך ואני חייב להודות שלא חשבתי שאלו שאלות שמישהו שואל בישראל המיוזעת והטרודה או אמור בכלל לשאול, בטח לא כשמדובר ב"סגירת חור" של כמה שעות בצהריים עד שההורים חוזרים מהעבודה.
דן בני, שנמצא אצל ליאור בבית החינוך מאז נכנס לכיתה א', חווה עולם מופלא של קשר אנושי ועשייה. של יצירה חסרת גבולות ושל אחריות אישית וסולידריות. של דמיון משוחרר ואוריינות. הוא חוזר מטונף מבוץ וצבעים עם עיניים נוצצות לאחר ששתל פרחים, השקה עצים, בנה בעץ, חקר חרקים, שמע סיפורים, השתתף במשחקי יצירה ודמיון, הכין שיעורים, תפר וסרג (מי היה מאמין??), תכנן את ארוחת הצהריים משלב הקניות ועד לרמת הקינוח, חתך, לש, התפיח, סינן והמליח. וזה רק על קצה המזלג..
בבית החינוך (ובפעילויות החופש) ליאור מציגה שילוב בלתי אפשרי כמעט של מנהיגות ונינוחות. של תקשורת בלתי אמצעית מופלאה עם הילדים בשילוב מצפן חינוכי ומוסרי שלא מפספס לשנייה.
דן לא "הולך לבית החינוך". הוא חבר בבית החינוך. הוא חלק ממנו.
זה באמת לא נתפש. "כולה" מסגרת צהריים.
זה חינוך. ככה זה אמור להיראות.
מי היה מאמין.
לצערנו אנו המשפחה היחידה מהמושב שלנו שזכתה (פשוטו כמשמעו) עד כה לרשום את ילדינו (כן! גם הקטן מצטרף!) לבית החינוך של ליאור. אני לא איש של סופרלטיבים. וגם לא של פוסטים בפייסבוק. אבל אני באמת מרגיש שיש פה משהו אחר שחייבים להכיר. פשוט חייבים.
מאז שהכרתי את ליאור גורן-שחר ו'עולם ומלואו', בית החינוך שלה, הבנתי שיש גם ליגה אחרת בכל הקשור לחינוך. בתור הורה לשלושה בנים אני כבר למוד ניסיון עם צהרונים רבים מספור. מכיר היטב את השגרה, הארוחות, דפי הצביעה, המדבקות, הסמיילי, הפעלת החיות, הטלוויזיה, הסטטיק והבן-אל.
אבל בשנה האחרונה גילינו שאפשר לעשות דברים אחרת. זה לא עניין של איך ומה (איך למלא את הזמן ומה לעשות עם הילדים) אלא שאלה של מהות. למה הילדים נמצאים במסגרת צהריים? למה אני איתם? מה הם באמת רוצים ממני? מה הם באמת צריכים? אני לא איש חינוך ואני חייב להודות שלא חשבתי שאלו שאלות שמישהו שואל בישראל המיוזעת והטרודה או אמור בכלל לשאול, בטח לא כשמדובר ב"סגירת חור" של כמה שעות בצהריים עד שההורים חוזרים מהעבודה.
דן בני, שנמצא אצל ליאור בבית החינוך מאז נכנס לכיתה א', חווה עולם מופלא של קשר אנושי ועשייה. של יצירה חסרת גבולות ושל אחריות אישית וסולידריות. של דמיון משוחרר ואוריינות. הוא חוזר מטונף מבוץ וצבעים עם עיניים נוצצות לאחר ששתל פרחים, השקה עצים, בנה בעץ, חקר חרקים, שמע סיפורים, השתתף במשחקי יצירה ודמיון, הכין שיעורים, תפר וסרג (מי היה מאמין??), תכנן את ארוחת הצהריים משלב הקניות ועד לרמת הקינוח, חתך, לש, התפיח, סינן והמליח. וזה רק על קצה המזלג..
בבית החינוך (ובפעילויות החופש) ליאור מציגה שילוב בלתי אפשרי כמעט של מנהיגות ונינוחות. של תקשורת בלתי אמצעית מופלאה עם הילדים בשילוב מצפן חינוכי ומוסרי שלא מפספס לשנייה.
דן לא "הולך לבית החינוך". הוא חבר בבית החינוך. הוא חלק ממנו.
זה באמת לא נתפש. "כולה" מסגרת צהריים.
זה חינוך. ככה זה אמור להיראות.
מי היה מאמין.
לצערנו אנו המשפחה היחידה מהמושב שלנו שזכתה (פשוטו כמשמעו) עד כה לרשום את ילדינו (כן! גם הקטן מצטרף!) לבית החינוך של ליאור. אני לא איש של סופרלטיבים. וגם לא של פוסטים בפייסבוק. אבל אני באמת מרגיש שיש פה משהו אחר שחייבים להכיר. פשוט חייבים.
איציק
אבא של דן ואורי
אני מכירה את ליאור כבר ארבע שנים, בהן היא ניהלה את בית החינוך שלה (ופעילויות החופש) בו משתתפת בתי.
אני מתקשה להתחיל ולתאר את ליאור, כי אני כל כך מעריכה ומעריצה את הערכיות, המקצועיות, ההשקעה והאכפתיות בעבודה שלה עם ילדים.
כמו שבטיפול טוב נוצר מרחב ביניים שבו מתרחש קסם שקשה להסביר או לראות - זה מה שקורה כשליאור נמצאת בחברת ילדים. לאורך השנים ראיתי קבוצות ילדים של ליאור במגוון מצבים ובהרכבים שונים, ותמיד הייתה במקום אווירה נינוחה, משפחתית, ביתית ומאפשרת, בסיס טוב שממנו אפשר לצאת ולחקור את העולם. ראיתי ילדים סקרנים, צוחקים, ממציאים משחקים, עורכים ניסויים מדעיים, יוצרים ונהנים. ואיפושהוא בתוך זה ליאור, רצינית או משטתה (לפעמים עם פאה על הראש או ילד על הגב), מוקפת ילדים, באמצע משהו ויחד עם זאת פנויה וזמינה לילדים ולהורים.
יש לליאור את היכולה (הנדירה בעיני) לעבוד טוב גם עם קבוצה וגם עם כל ילד באופן פרטני לפי צרכיו. היא מצליחה להרכיב קבוצה אחידה שיש בה מקום לכל סוגי הילדים: פעלתנים, שקטים, אקסטרוברטים, מופנמים, דומיננטיים וגם דחויים - ולכולם יש את המקום שלהם. בהובלתה של ליאור, בין הילדים נוצרים יחסים של כבוד, הדדיות, יחסי גומלין והם מקבלים כלים להתמודד עם מגוון קשיים ועם מצבים חברתיים מורכבים.
לצד זאת, ליאור מתייחסת לכל ילד וילדה בכבוד, באהבה, ברצינות תהומית, ותמיד בגובה העיניים. היא מצליחה לראות כל אחד ואחת, מי הם היום ולאן הם יכולים להגיע, מה הם צריכים כדי להרגיש נוח ובטוח וכדי להתפתח לרמה הבאה שלהם ולפרוח. כל זה תוך חשיבה מעמיקה, שיתוף פעולה עם ההורים, סבלנות, הומור, השקעה, גמישות ויצירתיות.
אני חושבת שהילדים וההורים שמגיעים לליאור ולצוות שהיא מובילה זוכים בחוויה מגדלת ומתפתחת.
אני מתקשה להתחיל ולתאר את ליאור, כי אני כל כך מעריכה ומעריצה את הערכיות, המקצועיות, ההשקעה והאכפתיות בעבודה שלה עם ילדים.
כמו שבטיפול טוב נוצר מרחב ביניים שבו מתרחש קסם שקשה להסביר או לראות - זה מה שקורה כשליאור נמצאת בחברת ילדים. לאורך השנים ראיתי קבוצות ילדים של ליאור במגוון מצבים ובהרכבים שונים, ותמיד הייתה במקום אווירה נינוחה, משפחתית, ביתית ומאפשרת, בסיס טוב שממנו אפשר לצאת ולחקור את העולם. ראיתי ילדים סקרנים, צוחקים, ממציאים משחקים, עורכים ניסויים מדעיים, יוצרים ונהנים. ואיפושהוא בתוך זה ליאור, רצינית או משטתה (לפעמים עם פאה על הראש או ילד על הגב), מוקפת ילדים, באמצע משהו ויחד עם זאת פנויה וזמינה לילדים ולהורים.
יש לליאור את היכולה (הנדירה בעיני) לעבוד טוב גם עם קבוצה וגם עם כל ילד באופן פרטני לפי צרכיו. היא מצליחה להרכיב קבוצה אחידה שיש בה מקום לכל סוגי הילדים: פעלתנים, שקטים, אקסטרוברטים, מופנמים, דומיננטיים וגם דחויים - ולכולם יש את המקום שלהם. בהובלתה של ליאור, בין הילדים נוצרים יחסים של כבוד, הדדיות, יחסי גומלין והם מקבלים כלים להתמודד עם מגוון קשיים ועם מצבים חברתיים מורכבים.
לצד זאת, ליאור מתייחסת לכל ילד וילדה בכבוד, באהבה, ברצינות תהומית, ותמיד בגובה העיניים. היא מצליחה לראות כל אחד ואחת, מי הם היום ולאן הם יכולים להגיע, מה הם צריכים כדי להרגיש נוח ובטוח וכדי להתפתח לרמה הבאה שלהם ולפרוח. כל זה תוך חשיבה מעמיקה, שיתוף פעולה עם ההורים, סבלנות, הומור, השקעה, גמישות ויצירתיות.
אני חושבת שהילדים וההורים שמגיעים לליאור ולצוות שהיא מובילה זוכים בחוויה מגדלת ומתפתחת.
לילך
אמא של גאיה
אני מרגישה בת מזל שהגענו לעולם ומלואו.
כאן רואים את הילד ומסייעים לו לפתח את סקרנותו ועצמאותו אך גם להתגבר על קשיים אישיים וחברתיים באמצעות דו שיח. משקיעים מחשבה במה גורם לו להתנהג בדרך מסוימת, איזו עזרה הוא צריך וכן הלאה.
ילדים שבאים לבית החינוך משתנים, מפתחים בטחון עצמי ומסוגלות, כל אחד לפי האתגרים שעומדים לפניו. אני מדברת בלשון רבים כיוון שגם שמעתי מהורים של חברים עדות לכך.
עם ובלי קשר, כיף בעולם ומלואו. אבל ממש. יש טבע, יש חופש ויש הרבה מרחב להיות בו עצמאי ולשחק בחופשיות.
מצד שני הילדים לומדים ועושים עם הצוות דברים מגוונים כמו נגרות, בישול, ציור ואינספור דברים אחרים.
בין הילדים, שמטבע הדברים מסתכסכים לעיתים, נעשה גישור משמעותי, וילד שהיה אויב יכול להפוך להיות חבר טוב.
הגישה החינוכית של ליאור היא סדורה ומאירת עיניים ואין בה עיגולי פינות. כמו שיש חופש ויש לו חשיבות, יש גם חוקים והיחס אליהם איננו מתפשר, אבל לא מלווה בכעס. הגישה הדמוקרטית שהיא מציעה היא מהותית.
ליאור מחוייבת לכנות - גם כלפי ההורים ובעיקר כלפי הילדים. יש לה מיומנות, אכפתיות עצומה וגמישות מחשבתית.
במשך כל תקופת הסגרים וההגבלות הילדים חיכו בקוצר רוח לשוב לפעילות בית החינוך כל פעם מחדש.
כאן רואים את הילד ומסייעים לו לפתח את סקרנותו ועצמאותו אך גם להתגבר על קשיים אישיים וחברתיים באמצעות דו שיח. משקיעים מחשבה במה גורם לו להתנהג בדרך מסוימת, איזו עזרה הוא צריך וכן הלאה.
ילדים שבאים לבית החינוך משתנים, מפתחים בטחון עצמי ומסוגלות, כל אחד לפי האתגרים שעומדים לפניו. אני מדברת בלשון רבים כיוון שגם שמעתי מהורים של חברים עדות לכך.
עם ובלי קשר, כיף בעולם ומלואו. אבל ממש. יש טבע, יש חופש ויש הרבה מרחב להיות בו עצמאי ולשחק בחופשיות.
מצד שני הילדים לומדים ועושים עם הצוות דברים מגוונים כמו נגרות, בישול, ציור ואינספור דברים אחרים.
בין הילדים, שמטבע הדברים מסתכסכים לעיתים, נעשה גישור משמעותי, וילד שהיה אויב יכול להפוך להיות חבר טוב.
הגישה החינוכית של ליאור היא סדורה ומאירת עיניים ואין בה עיגולי פינות. כמו שיש חופש ויש לו חשיבות, יש גם חוקים והיחס אליהם איננו מתפשר, אבל לא מלווה בכעס. הגישה הדמוקרטית שהיא מציעה היא מהותית.
ליאור מחוייבת לכנות - גם כלפי ההורים ובעיקר כלפי הילדים. יש לה מיומנות, אכפתיות עצומה וגמישות מחשבתית.
במשך כל תקופת הסגרים וההגבלות הילדים חיכו בקוצר רוח לשוב לפעילות בית החינוך כל פעם מחדש.
רוני
אמא של נדב ועדו
לפעילות הקיץ של ליאור הגענו ממש במקרה.
מהרגע שראינו את הילדים מסתובבים יחפים, מלטפים כלבים ומתלכלכים בבוץ ויצירה, ידעתי שנתאהב במקום.
ואז הגיעה ההיכרות עם ליאור וגלעד, שני האנשים הקסומים האלה, שהדבר הבולט ביותר,
הוא האהבה העצומה והטהורה שלהם לעבודה שלהם, לילדים.
למרות שפעילות הקיץ מוגבלת בזמן, הרגשנו שליאור מתאמצת ללמוד על הילד,
להבין את נפשו וכמו חוקרת הייתה מתבוננת על הדינאמיקות החברתיות,
מפרשת בצניעות, מייעצת, חושבת בצורה יצירתית ומגישה את הכל באהבה גדולה,
ללא שמץ של ביקורת ושיפוטיות, אלא חשיבה משותפת וכבוד.
אנחנו בטוח ניפגש שוב.
מהרגע שראינו את הילדים מסתובבים יחפים, מלטפים כלבים ומתלכלכים בבוץ ויצירה, ידעתי שנתאהב במקום.
ואז הגיעה ההיכרות עם ליאור וגלעד, שני האנשים הקסומים האלה, שהדבר הבולט ביותר,
הוא האהבה העצומה והטהורה שלהם לעבודה שלהם, לילדים.
למרות שפעילות הקיץ מוגבלת בזמן, הרגשנו שליאור מתאמצת ללמוד על הילד,
להבין את נפשו וכמו חוקרת הייתה מתבוננת על הדינאמיקות החברתיות,
מפרשת בצניעות, מייעצת, חושבת בצורה יצירתית ומגישה את הכל באהבה גדולה,
ללא שמץ של ביקורת ושיפוטיות, אלא חשיבה משותפת וכבוד.
אנחנו בטוח ניפגש שוב.
עתליה
אמא של עומר
בתנו הייתה בפעילות הקיץ של "עולם ומלואו" במשך שבוע ונהנתה מכל רגע!
צוות קשוב, מקסים ומכיל והמון פעילויות כייפיות ומעשירות.
אם היה מקום, היינו ממשיכים עד לסוף החופש הגדול, אבל נזכרנו מאוחר מדי ☺ ממליצים בחום!
צוות קשוב, מקסים ומכיל והמון פעילויות כייפיות ומעשירות.
אם היה מקום, היינו ממשיכים עד לסוף החופש הגדול, אבל נזכרנו מאוחר מדי ☺ ממליצים בחום!
ליאור וליאור
אמא ואבא של גלי
מקום קסום.
לכל ילד יש את המקום שלו מבחינת תחומי עניין, חיבור לטבע בצורה יוצאת דופן.
לליאור ולשאר הצוות הכלה וסבלנות אינסופיים לילדים וזה ניכר בחוויות ובתיאורים של הילדים.
המסגרת הזו שונה, מיוחדת והלוואי וזה היה המודל בכל המסגרות החינוכיות.
לכל ילד יש את המקום שלו מבחינת תחומי עניין, חיבור לטבע בצורה יוצאת דופן.
לליאור ולשאר הצוות הכלה וסבלנות אינסופיים לילדים וזה ניכר בחוויות ובתיאורים של הילדים.
המסגרת הזו שונה, מיוחדת והלוואי וזה היה המודל בכל המסגרות החינוכיות.
סיון
אמא של איתן ודן
אדם סיים שנה בבית החינוך של ליאור ובוחר בחופשות ללכת לפעילויות החופש והקיץ של ליאור.
ומה שקורה אצל ליאור זה לא צהרון, לא בייביסיטר ואפילו לא עושים שם שיעור בית כחלק מובנה ביום,
אלא אצל ליאור זה בית חינוך אמיתי. גם בית וגם חינוך - איכותי, בלתי פורמאלי משובח עד מאוד.
תשומת הלב, ההיכרות, ראיית הילד ומה הוא צריך לחוות והביצועים מרשימים ביותר.
אדם חווה אצל ליאור שעות של ילדות כמו שלטעמי, ילדות צריכה להיות כשהיא נהדרת.
תודה ❤
ומה שקורה אצל ליאור זה לא צהרון, לא בייביסיטר ואפילו לא עושים שם שיעור בית כחלק מובנה ביום,
אלא אצל ליאור זה בית חינוך אמיתי. גם בית וגם חינוך - איכותי, בלתי פורמאלי משובח עד מאוד.
תשומת הלב, ההיכרות, ראיית הילד ומה הוא צריך לחוות והביצועים מרשימים ביותר.
אדם חווה אצל ליאור שעות של ילדות כמו שלטעמי, ילדות צריכה להיות כשהיא נהדרת.
תודה ❤
אלדמע
אמא של אדם
ליאור, גלעד וחברי הצוות היקרים,
במילה אחת – וואו!
תודה על תקופה מטורפת שהיא כל מה שיכולתי לקוות עבור הילד שלי.
קיץ של אושר, משחקים, טיולים, בריכות, חברים. ויחד עם זאת, דגש על חינוך, הקניית ערכים והתפתחות אישית.
אור חזר יום יום מאושר!
מלא בחוויות, עם מלא חול בנעליים וחיוך מאוזן לאוזן.
תודה על כך שכשהיה צורך, ידעתם לתווך סיטואציות, לעזור לצמוח ולגדול מהן, להיות שם בשבילו ועבורו.
אין ספק שאור היה בידיים טובות עם חיבוק מלא באהבה ומעטפת תומכת.
תהיו מוכנים, כי אור יגדל ב'עולם ומלואו' ויבלה עמכם עוד הרבה שנים מאושרות וכיפיות!
תודה ענקית על כל מה שהענקתם לו הקיץ!
תודה על תקופה מטורפת שהיא כל מה שיכולתי לקוות עבור הילד שלי.
קיץ של אושר, משחקים, טיולים, בריכות, חברים. ויחד עם זאת, דגש על חינוך, הקניית ערכים והתפתחות אישית.
אור חזר יום יום מאושר!
מלא בחוויות, עם מלא חול בנעליים וחיוך מאוזן לאוזן.
תודה על כך שכשהיה צורך, ידעתם לתווך סיטואציות, לעזור לצמוח ולגדול מהן, להיות שם בשבילו ועבורו.
אין ספק שאור היה בידיים טובות עם חיבוק מלא באהבה ומעטפת תומכת.
תהיו מוכנים, כי אור יגדל ב'עולם ומלואו' ויבלה עמכם עוד הרבה שנים מאושרות וכיפיות!
תודה ענקית על כל מה שהענקתם לו הקיץ!
אוראל
אמא של אור
גל השתתפה בפעילות הקיץ של עולם ומלואו אחרי שנה מאוד לא פשוטה במסגרת אחרת:
התאקלמות למסגרת חדשה לחלוטין, טילים, קורונה ותחלופת שתי גננות.
הייתי כבר נואשת בחיפוש מסגרת לקיץ ואז גילינו את עולם ומלואו.
מבחינתינו זאת הייתה הצלה לגל, כי זאת לא קייטנה שמעבירים בה קצת את הזמן עד שתחזור המסגרת,
זה תרתי משמע עולם ומלואו.
אחרי תקופת הסתגלות קצרה שגל תמיד חווה במסגרת חדשה היא פשוט פרחה, יצרה חברויות חדשות
והתחזקה מאוד בפעילויות שקודם לכן הרגישה בהן חוסר ביטחון,. הרגשנו את זה גם באנטרקציה מחוץ לשעות הפעילות.
וכמה דברים הם עשו: סליים וניסיונות כימיה אחרים, טיולים, ציורים, בריכה, בישול והצגות.
היה מדהים. אנחנו הגדרנו את זה כחופשה במושב, ולכן אנחנו מתכננים להגיע בכל החופשים של הגן לאורך כל השנה,
לקבל עוד חיזוקים, עוד טיולים ועוד כיף.
אין מספיק מילים בפי להודות לליאור (שתמיד פנויה לשיחות נפש עם ההורים גם),
לגלעד האלוף ולכל הצוות המדהים של עולם ומלואו.
תודה רבה!
התאקלמות למסגרת חדשה לחלוטין, טילים, קורונה ותחלופת שתי גננות.
הייתי כבר נואשת בחיפוש מסגרת לקיץ ואז גילינו את עולם ומלואו.
מבחינתינו זאת הייתה הצלה לגל, כי זאת לא קייטנה שמעבירים בה קצת את הזמן עד שתחזור המסגרת,
זה תרתי משמע עולם ומלואו.
אחרי תקופת הסתגלות קצרה שגל תמיד חווה במסגרת חדשה היא פשוט פרחה, יצרה חברויות חדשות
והתחזקה מאוד בפעילויות שקודם לכן הרגישה בהן חוסר ביטחון,. הרגשנו את זה גם באנטרקציה מחוץ לשעות הפעילות.
וכמה דברים הם עשו: סליים וניסיונות כימיה אחרים, טיולים, ציורים, בריכה, בישול והצגות.
היה מדהים. אנחנו הגדרנו את זה כחופשה במושב, ולכן אנחנו מתכננים להגיע בכל החופשים של הגן לאורך כל השנה,
לקבל עוד חיזוקים, עוד טיולים ועוד כיף.
אין מספיק מילים בפי להודות לליאור (שתמיד פנויה לשיחות נפש עם ההורים גם),
לגלעד האלוף ולכל הצוות המדהים של עולם ומלואו.
תודה רבה!
אנה
אמא של גל
המסגרת שליאור הקימה היא בלי שום ספק משהו מיוחד.
החל מהטיולים במושב, דרך עבודות הנגרות, עובר בפעילויות על מדע או מנהיגות ועד לבישול המשותף ותורנויות המטלות.
ליאור נותנת לילדים תחושת מסוגלות וביטחון עצמי, מעוררת את הסקרנות שלהם ומעודדת אותם לחשוב עצמאית וביקורתית.
ליאור והצוות פשוט מדהימים ואלון הולך אליהם בשמחה וחוזר בשמחה.
החל מהטיולים במושב, דרך עבודות הנגרות, עובר בפעילויות על מדע או מנהיגות ועד לבישול המשותף ותורנויות המטלות.
ליאור נותנת לילדים תחושת מסוגלות וביטחון עצמי, מעוררת את הסקרנות שלהם ומעודדת אותם לחשוב עצמאית וביקורתית.
ליאור והצוות פשוט מדהימים ואלון הולך אליהם בשמחה וחוזר בשמחה.
דפנה
אמא של אלון
נעם ואריאל זכו לחוות את ליאור בתקופות הבעייתיות של הסגר.
כמו שנאמר פה ביתר חוות הדעת - ההרגשה היא שזה בית חינוך לכל דבר ועניין,
הילדים חזרו הביתה עם שיח שונה הביתה הרבה יותר מתבונן ונינוח.
התחושה שליאור מצליחה להגיע לכל ילד, לאמוד את הקשיים ואף לתת להם מענה ברמה פרטנית של 1X1
כמו גם הגמישות המחשבתית לנסות ולראות מה יכול לעזור ולעבוד.
החשיבה היצירתית, העצמאות והאחריות שהמקום הזה מעניק לכל ילד לא יסולא בפז.
הילדים חזרו עם חוויות ועם חיוך כל יום וזה לכשלעצמו כבר אומר הכול.
תודה רבה על הכול!
כמו שנאמר פה ביתר חוות הדעת - ההרגשה היא שזה בית חינוך לכל דבר ועניין,
הילדים חזרו הביתה עם שיח שונה הביתה הרבה יותר מתבונן ונינוח.
התחושה שליאור מצליחה להגיע לכל ילד, לאמוד את הקשיים ואף לתת להם מענה ברמה פרטנית של 1X1
כמו גם הגמישות המחשבתית לנסות ולראות מה יכול לעזור ולעבוד.
החשיבה היצירתית, העצמאות והאחריות שהמקום הזה מעניק לכל ילד לא יסולא בפז.
הילדים חזרו עם חוויות ועם חיוך כל יום וזה לכשלעצמו כבר אומר הכול.
תודה רבה על הכול!
שיקמה
אמא של אריאל ונעם
אל ליאור הגענו דרך המלצות מחברים, כולם כל כך שיבחו אותה, שנרשמנו בלב שקט לחופשת הקיץ דרך מילוי השאלון בלבד, אפילו ללא שיחת טלפון. לפני תחילת פעילות הקיץ יצרנו קשר עם ליאור ומהשיחה הבנו שהגענו לאשת חינוך אמיתית, קשובה, מכילה, שרואה את הילד והצרכים שלו.
הן היו חוזרות הביתה שמחות, מלוכלכות, מלאות בחוויות - שעל חלקן ביקשו לחזור בבית: לימדו אותנו להכין קווה קווה, שלמדו מילד שנכח בפעילות, הכנו לבקשתן יחד המבורגר עדשים וקטשופ ביתי כמו אצל ליאור והן הסבירו לנו מה ההבדל בין תרכובות לתערובת.
כל יום חמישי הן שאלו אם תהיה עוד פעילות קיץ וביקשו להישאר עוד.
אז לכל הצוות היקר, תודה ענקית על כל מה שהענקתם להן הקיץ וניפגש בהמשך ❤
הן היו חוזרות הביתה שמחות, מלוכלכות, מלאות בחוויות - שעל חלקן ביקשו לחזור בבית: לימדו אותנו להכין קווה קווה, שלמדו מילד שנכח בפעילות, הכנו לבקשתן יחד המבורגר עדשים וקטשופ ביתי כמו אצל ליאור והן הסבירו לנו מה ההבדל בין תרכובות לתערובת.
כל יום חמישי הן שאלו אם תהיה עוד פעילות קיץ וביקשו להישאר עוד.
אז לכל הצוות היקר, תודה ענקית על כל מה שהענקתם להן הקיץ וניפגש בהמשך ❤
עדי ותומר
ההורים של שחר ושיר
בזכות המלצה חמה של חברה רשמנו את ילדינו, בני 6 ו-9, לחודש אוגוסט בפעילות הקיץ של עולם ומלואו בבית החינוך של ליאור.
הילדים ואנחנו מסיימים את התקופה בהרגשה כי בילו אותה בבית עץ קסום.
התרשמנו כי הילדים חוו תקופה מיוחדת, בה הם שהו במסגרת אחת, אך כל אחד מהם, בזכות הניסיון, המקצועיות, האיכפתיות והכבוד מצד הצוות, קיבל את המקום הייחודי שלו.
הילדים חלקו במשימות הבית, נהנו, השתוללו, ואנחנו התרשמנו מהרצון הטוב וההשקעה יוצאת הדופן של ליאור גם מולנו, ההורים.
פעילות הקיץ התנהלה בשקיפות, בטיחות, וקיבלנו ביטחון כי הילדים נמצאים בידיים טובות של אנשי צוות בעלי נסיון רב, שמתייחסים אליהם בכבוד, אכפתיות ובגובה העיניים.
בתודה ובהערכה רבה, מחכים כבר לחזור בחופשה הבאה.
הילדים ואנחנו מסיימים את התקופה בהרגשה כי בילו אותה בבית עץ קסום.
התרשמנו כי הילדים חוו תקופה מיוחדת, בה הם שהו במסגרת אחת, אך כל אחד מהם, בזכות הניסיון, המקצועיות, האיכפתיות והכבוד מצד הצוות, קיבל את המקום הייחודי שלו.
הילדים חלקו במשימות הבית, נהנו, השתוללו, ואנחנו התרשמנו מהרצון הטוב וההשקעה יוצאת הדופן של ליאור גם מולנו, ההורים.
פעילות הקיץ התנהלה בשקיפות, בטיחות, וקיבלנו ביטחון כי הילדים נמצאים בידיים טובות של אנשי צוות בעלי נסיון רב, שמתייחסים אליהם בכבוד, אכפתיות ובגובה העיניים.
בתודה ובהערכה רבה, מחכים כבר לחזור בחופשה הבאה.
עידית ואסף
ההורים של נדב ואלון